Operatie of niet?

Meer
13 juni 2016 10:44 #892 door Loeske
Loeske heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Operatie of niet?
Na jaren van stabiliteit heb ik een half jaar geleden te horen gekregen dat ik na moet gaan denken over een operatie : mijn aortawortel is in 2 jaar 'gering toegenomen' tot 45mm. Ik ben al jaren aan de betablokkers en sinds deze uitslag ook aan de Lozartan. Ik ben 46, en ben als de dood voor een operatie. Met een tiener in huis vind ik het ook allemaal nog veel te moeilijk.Maar ik wil natuurlijk ook niet zo maar het loodje leggen...voel me hierdoor opeens echt een patient, alhoewel ik al jaren weet dat ik Marfan heb, verdiep me ook in alles en ben ook wel verward door vele tegenstrijdige berichten over wel/niet opereren bij 45mm. Heeft iemand ervaring met rustig doorleven met zo'n aorta-afmeting (of moet ik mijn struisvogelkoppie toch echt uit t zand halen?) Bedankt!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2017 13:49 #924 door Newyork2015
Newyork2015 antwoordt op het onderwerp: Operatie of niet?
@loeske,

Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je een geslaagde operatie achter de rug hebt.

@hnottrot.
Is er bij u al sprake geweest van een eventuele operatie, waar kijkt u tegen op.
Ik heb zelf al drie operaties achter de rug waarvan de laatste de zwaarste die je gehad kan hebben, laatste 2 zijn overgens in Nieuwegein gedaan en zonder complicaties en goed herstellende.
Zelf heb ik niet zo stil gestaan bij het feit dat ik geopereerd moest worden en heb het dus over mij heen laten komen en dat is mij goed bevallen. Ja ik weet dat het ook anders kan aflopen en dat je afhankelijk bent wat er op de operatie tafel gebeurt, maar niks doen aan je aorta is ook geen optie, en ik wou niet leven als een "lopende tijdbom"
De laatste OK is nu vier maanden geleden en ben alweer twee maanden aan het werk en ben ook alweer twee weken aan het sporten.
Hopelijk kunt u wat met mijn antwoord en mocht u nog vragen hebben probeer ik daar antwoord op te geven.

Mvg Niels

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden
Gemaakt door Kunena